Skupina Tratinčice
Dijete – pokretač aktivnosti

Dječji interes iskorišten je kao poticaj za pravi mini-projekt u skupini Tratinčice.

Odgojiteljice su pratile interese djece i svakodnevno proširivale njihovu spoznaju nudeći im nove materijale, izvore znanja i spoznaja. U projekt su se uključili i roditelji.  Djeca su istraživala o pčelama i nastanku meda kroz enciklopediju i boravak u prirodi. Na osnovi istraživanja i stečenog znanja o pčelama i medu, djeca su se zainteresirala i za ostale kukce u prirodi koje su pronašli promatrajući pčele. Na malom brdu, uz samu ogradu Vrtića, djeca su pronašla gnijezdo tzv.    „ zemljanih pčela“ ( solitarne pčele ). Kroz istraživanja su došla do zaključka da takve pčele, za razliku od medonosnih, žive osamljenički život i imaju svoje gnijezdo u zemlji. Majka dječaka M. K. donijela je u skupinu saće, a majka djevojčice P. G. med koji su djeca kušala, a zatim proučavala izgled saća, te ga uspoređivala sa onim u enciklopediji. Od prirodnih materijala, papira i kartona djeca su izrađivala svoje saće. Imala su priliku upoznati i pravu košnicu koju je u skupinu donijela odgojiteljica.

Kroz ovo istraživanje djeca su upoznala nove riječi ( dijelovi pčele, nazivi za ostale kukce i sl.) i stekla znanja o pčelama i načinu na koji se dobiva med. Također su, kušajući med, podigla razinu znanja o važnosti meda u prehrani.  Međusobno su surađivali, razmjenjivali ideje, nadograđivali postojeća znanja neovisno o osobnim kompetencijama koje su najčešće na različitim razinama u dobno mješovitim skupinama. Svojom aktivnošću istraživali su svijet oko sebe.

16.04.2019.