Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

Vrtićki istraživači u ljetnoj shemi

Događanja   |   31.07.2017.

Vrtićki istraživači u ljetnoj shemi

Kako je malom djetetu urođeno da istražuje, eksperimentira, uloga odgojitelja u organiziranju, provođenju i analiziranju takvih aktivnosti je ogromna i vrlo bitna. Bogata ponuda materijala djeci omogućuje prirodni put dobivanja informacija, konstruiranja znanja i rješavanja problema. Materijal bi trebao biti takav da dijete s njim može neprestano manipulirati i istraživati svojstva, eksperimentirati i transformirati ih. Također, materijal treba djecu poticati na postavljanje, provjeravanje i revidiranje vlastitih pretpostavki i osobnih zamisli (Slunjski, 2001).

Tako su se djeca skupina „Leptirići“, „Zvjezdice“ i „Trešnjice“ uključila u istraživačke aktivnosti s vodom. Voda je nezaobilazni prirodni element i dio svake okoline, pa tako i djetetove. Sadržava mnogo različitih svojstava koja su djeci zanimljiva i koja mogu istraživati ako im se ponude zanimljivi materijali za različite oblike istraživanja (Slunjski, 2006). Neka od obilježja vode koja se mogu istraživati su: plovnost, agregatna stanja, voda kao otapalo i sl.

Nakon što su djeca istražila što pliva i tone (kamen, stiropor, pluto, folija, dugmad) proširili su svoja znanja istražujući svojstva ponuđenih materijala – može li se umetnuti dugme u pluto ili stiropor ili kamen; kako se od istrgane folije prave frkane kuglice i kako se one „ponašaju“ u vodi; kako rastrgati pluteni element.

Sljedećih dana promatrati će i bilježiti promjene na biljkama koje će zalijevati običnom i zasoljenom vodom.

Na jačanje socijalnih kompetencija osobito utječu mješovite odgojne skupine kao i prilike međusobnog druženja djece drugih odgojnih skupina, što vidimo tijekom rada ljeti (ljetna shema rada vrtića tako može biti vrlo ugodna i poticajna za dijete). Igra i učenje djece različitih razvojnih razina i kompetencija omogućuje djeci da sukonstruiraju znanje, te da ga podijele sa drugima na način da dijete manjih kompetencija uči od kompetentnijeg djeteta, a kompetentnije dijete u interakciji učeći drugu djecu provjerava i utvrđuje vlastito znanje. Dijete kroz igru samostalno uči na prirodan način, pri čemu nema straha od neuspjeha. Igra, istraživanje i učenje su glavne aktivnosti djeteta rane i predškolske dobi. Dijete putem tih aktivnosti upoznaje i razumijeva stvarnost koja ga okružuje.

 

Odgojiteljice Mladena i Sandra, te studentica Ana

Stručno usavršavanje odgojitelja

Dokumenti

Protokoli

Kontakt

Dječji vrtić Cvrčak
Pejačevićeva 1, Virovitica

tel: 033/801-545