Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

Zgrada 4: Pedagoški neoblikovani i prirodni materijali u igri djece

Događanja   |   04.02.2020.

Zgrada 4: Pedagoški neoblikovani i prirodni materijali u igri djece

Kvalitetno i poticajno osmišljeno okruženje u predškolskim ustanovama je u potpunosti nezamislivo realizirati bez bogatstva pedagoški neoblikovanih materijala, gdje pripadaju: kartonske kutije, razne plastične boce/ambalaže, limenke, plastični čepovi, plastične cijevi, drveni otpaci, kartonski koluti i role, staklenke, stiropor  i sl..  Mnoštvo materijala iz našega svakodnevnoga života i prirode koja nas okružuje moguće je oblikovati u poticaje za kvalitetnu igri i istraživanje djeteta rane i predškolske dobi.

Odgojitelji pedagoški neoblikovane materijale mogu ponuditi djeci za razne kreativne aktivnosti i stvaralaštvo, za obogaćivanje njihove igre, ali i od takvih materijala mogu za djecu izraditi razne didaktičke igre u kojima će djeca stjecati nove spoznaje, te razvijati vještine, sposobnosti…  Zajednička izrada didaktičkih igara djece i odgojitelja od pedagoški neoblikovanih materijala potiče kod djece razvoj raznih kompetencija, njihovu autonomiju, kreativno izražavanje, osjećaj pripadanja skupini i samopouzdanje, potiče suradnju i konstruktivno rješavanje problema i sukoba.

Baratanjem starim, odbačenim i nepotrebnim materijalima djeca stvaraju nove, maštovite i njima uporabne predmete, osmišljavaju razne poticaje koji ih potiču na istraživanje kako bi zadovoljili svoju prirodnu znatiželju.

Pedagoški neoblikovani materijal je vrlo važan u odgojno- obrazovnoj praksi jer postaje sredstvom za učenje, igru, kreativno izražavanje i konstruktivno rješavanje problema. Djeca manipulirajući takvim materijalima uče spontano čineći u skladu sa svojim interesima.

Koristeći pedagoški neoblikovane materijale učimo djecu kako reciklirati i od nečega staroga stvoriti nešto novo i korisno. Na taj način mijenjamo svijet oko sebe i kod djece razvijamo ekološku svijest.

Proces pretvaranja otpadnih materijala u didaktičke igre, igračke i u sredstva za kreativno izražavanja stvara svijest djece, odgojitelja, roditelja i šire društvene zajednice o očuvanju prirode i našega planeta Zemlje. PEDAGOŠKI NEOBLIKOVANI I PRIRODNI MATERIJALI NE KOŠTAJU NIŠTA, A ZA DJEČJU IGRU, RAZVOJ I UČENJE  ZNAČE PUNO!

Članak pripremile članice Ekološkog aktiva Zgrade 4. Evo kako odgojiteljice uz pomoć pedagoški neoblikovanih materijala pripremaju i oblikuju poticajnu okolinu za djecu u Vrtiću:

Stručno usavršavanje odgojitelja

Dokumenti

Protokoli

Kontakt

Dječji vrtić Cvrčak
Pejačevićeva 1, Virovitica

tel: 033/801-545