'Mašnice' uče o toleranciji

  Skupina Mašnice         23.11.2021.
'Mašnice' uče o toleranciji

Humanizam i tolerancija se u dokumentu Nacionalni kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015) navode kao jedna od temeljnih vrijednosti koja je važna za cjeloviti osobni razvoj djeteta. Jedna je od vrijednosti koja bi trebala unaprjeđivati intelektualni, društveni, moralni, duhovni i motorički razvoj djeteta.

„Humanizam i tolerancija podrazumijevaju prihvaćanje i poštovanje živog bića i njegova dostojanstva te ostvarivanje pravednosti kao životnog načela. Ona uključuje visoku razinu osjetljivosti odraslih osoba za djecu i razvoj osjetljivosti djece za druge tj. za vršnjake, članove svoje obitelji, okolinu i cjelokupno životno okružje.“ (Nacionalni kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, str. 7.).

16. studenoga se obilježava Međunarodni dan tolerancije. Tijekom protekloga tjedna u skupini 'Mašnice' se raznim aktivnostima djecu nastojalo upoznati s pojmom tolerancija, učili su o sebi, jedni o drugima te o tome kako zajedno kvalitetno živjeti. U suradnji s roditeljima prikupili smo i razne slikovnice s tematikom o različitostima te toleranciji pomoću kojih smo djeci pojasnili pojam tolerancije, a ovo su neke od izjava djece i njihovo shvaćanje tolerancije:

„Tolerancija je kada smo svi različiti, a volimo se“ (U.V.)

„To je kada se drugima ne rugamo“ (M.Ž.)

„Kada netko spava, moraš biti tiho da ga ne probudiš“ (E.M.)

„Tolerancija je kada netko drugi priča, a ti onda šutiš i slušaš“ (M.Š.)

„Kada je netko alergičan na neku hranu, moramo paziti da mu ne damo tu hranu jer ako ju pojede može ići u bolnicu“ (P.P.)

„Kada se drugi prijatelj igra s nekom igračkom, ne smiješ mu je bez pitanja uzimati“ (M.V.)

„Tolerancija je kada se ne tućemo“ (B.P.)

„Kada netko nosi naočale, moramo paziti da ih ne razbijemo“ (I.B.)

„Tolerancija je kada čekamo svoj red i ne guramo se“ (E.Đ.)

Osim što su djeca kroz čitanje slikovnica naučila što je tolerancija, sudjelovanjem u čitanju slikovnica kod djece se poticao i razvoj pažnje, bogaćenje rječnika i pamćenje.

Kroz svakodnevne razgovore djeca su učila i jedni o drugima. Razgovarali su o međusobnim fizičkim različitostima, o različitim interesima i tome kako su i njihove obitelji različite što su prikazali i likovnim uracima.

Djecu se na poštivanje različitosti, uvažavanje tuđih ideja i potreba, rješavanje sukoba mirnim putom, međusobno pomaganje potiče svakodnevno kroz sve aktivnosti: pri oblačenju i kopčanju jaknica, u simboličkim igrama, u konstruktivnim aktivnostima, stolno-manipulativnim igrama i dr..

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće