U skupini 'Mašnice' odgojiteljica pripravnica Nikolina M. održala je oglednu aktivnost na temu „Voće i povrće“. Djeci je ponudila raznovrsne i mnogobrojne aktivnosti, a cilj je bio obogatiti spoznaje o voću i povrću koje koristimo svakodnevno u pripremi obroka i konzumiranju.
Uvodnom aktivnosti „Eko kviz“ u garderobi djeca su uvedena u temu te u ostale aktivnosti kojima se utječe na njihov cjelokupni razvoj. U sobi dnevnoga boravka djeci su ponuđene sljedeće aktivnosti:
- „Djed i repa“- slikopriča: ovom aktivnosti kod djece se potiču predčitačke i predpisačke sposobnosti, te pamćenje, pažnja i koncentracija.
- „Križaljka“- razvoj predčitačkih i predpisačkih vještina: djeci su na kartonskoj podlozi ponuđeni pojmovi voća i povrća te samo neka slova, a cilj je pronaći slova koja nedostaju i popuniti praznine.
- „Oblikuj me!“- istraživačko- spoznajna aktivnost: djeci su na svjetlećem stolu ponuđene fotografije voća i povrća, a cilj je pincetom na linije umetnuti sjemenke.
- Istraživačko- spoznajna aktivnost u kojoj su djeca promatrala voće i povrće te su pomoću pincete vadili sjemenke, brojili sjemenke, pomoću metra mjerili duljinu, pomoću vage mjerili težinu i upisivali određene parametre u za to predviđene tablice.
- „Razdvoji voće i povrće“- tjelesno- spoznajna aktivnost: djeca pomoću obruča s magnetom trebaju „upecati“ voće ili povrće te isto sortirati u kutiju s voćem ili povrćem.
- „Naslikaj me“- likovna aktivnost: djeca presjek šipka, brokule, krastavca crtaju tušem u boji.
- „Voće i povrće“- djeca iz letaka izrezuju voće i povrće i lijepe ih na edukativni plakat.
- „Složi me pomoću kutija“- manipulativna aktivnost: u centru građenja djeca grade građevine prema slobodnom izboru od kutija s fotografijama voća i povrća.
- „Iskopaj i ponovo zasadi mrkve“-aktivnost za razvijanje predmatematičkih vještina: djeca izvlače karticu s brojem i „iskopavaju“ kartonske mrkve iz kartonske podloge s rupicama, te kada se sve mrkve iskopaju djeca ponovo izvlače kartice i „sade“ mrkve.
- „Poredaj od najmanjeg voća/povrća prema najvećem“: razvoj spoznaje i vizualne percepcije
- Društvena igra „Prvi do cilja“- djeca bacaju kockicu i zadatak je da koji broj dobiju, za toliko mjesta pomiču figuricu.
- „Izrada voćne salate“- životno- praktična aktivnost: djeca drvenim nožićima sjeckaju voće koje žele i komadiće nabadaju na drveni štapić.
Aktivnosti sadnja graha i potraga za krumpirima po dvorištu su odgođene zbog vremenskih uvjeta, te se iste planiraju organizirati i realizirati u narednom razdoblju.