Ekološko življenje u dječjem vrtiću - ZGRADA 5

  Događanja         12.03.2023.
Ekološko življenje u dječjem vrtiću - ZGRADA 5

Svako dijete i svaki čovjek samim svojim postojanjem ima pravo na čisti i zdrav okoliš koji mu omogućuje skladan rast i razvoj (Konvencija o pravima djeteta, 1989.). U našem Dječjem vrtiću Cvrčak Virovitica kod djece, roditelja, obitelji djece, zaposlenika vrtića ekološka svijest se nastoji ojačati raznim akcijama, ekološkim aktivnostima, edukativnim plakatima i obilježavanjima značajnijih ekoloških datuma.

Neke od aktivnosti kojima se kod djece potiče i jača razvoj ekološke svijesti:

• igre i aktivnosti u prirodi

• aktivnosti čišćenja okoliša (kupljenje smeća, plijevljenje dvorišta i sl.)

• izrada didaktike i igračaka od različite otpadne ambalaže i prirodnih materijala

• uključivanje djece u radne obveze (briga oko biljaka, životinja, pospremanje za sobom nakon igre i sl

• eko igre: sortiranje otpada, eko patrola, likovne i glazbene aktivnosti s prirodnim i otpadnim materijalima, izrada lutaka od otpadnih materijala, izrada slika od prirodnih materijala i dr.

• razgovor s djecom: npr. Kakva je Zemlja kada je sretna/žalosna?, Kako možemo zaštititi Zemlju?

• čitanje raznih eko slikovnica, tzv. zelenih slikovnica: „Evo nas, tu smo“, „A što s otpadom?“, „Bitka za Zemlju“, „Što sve Ana zna… Očuvanje prirode“, „Čudesno drveće“, „I ja mogu spasiti svijet“ i druge.

• razni igrokazi i lutkarske predstave ekološke tematike.

Uloga roditelja u podizanju ekološke svijesti kod djece- kroz različite načine:

- roditeljske sastanke

- radionice za roditelje, djecu i odgoj

- uključenjem roditelja u odgojno-obrazovni proces

- druženja (jesenska svečanost, dani kruha, dani otvorenih vrata)

- zdrava prehrana- proslava rođendana

- akcije- (uređenje dvorišta, izrada igrala od paleta, guma, sadnja cvijeća, ljekovitog bilja,...)

- organizacija izleta

- sakupljačke aktivnosti (različita ambalaža iz domaćinstva)

- u organizaciji sajmova, manifestacija, dječjih maškara i sl..

Važno je kod djece stvarati pozitivnu sliku prema okolišu jer će ono svoja znanja i iskustva iz djetinjstva prenositi na način i navike u odrasloj dobi.

Cilj ekološkog odgoja je razumijevanje prirodnih procesa, uzajamne ovisnosti te izgradnja stavova i pozitivnih odnosa prema okolišu, tj. ekološki odgoj je usmjeren na razvijanje pozitivnih stavova prema okolišu iz čega proizlaze i pozitivna ponašanja prema njemu.

Trebamo razviti svijest djeteta da brigom o svojoj okolini zapravo brinemo i za sebe jer smo mi dio te okoline.

Ako motiviramo dijete da smo ovisni o okolišu, zapravo ćemo ga motivirati da se brine o njemu i djeluje na postojeće probleme onoliko koliko je to u njegovoj moći. Ekološki odgoj djece u vrtićima treba započeti od njihove najranije dobi, a odrasli u djetetovoj obitelji i izvan nje trebaju djetetu biti model po kojem će dijete naučiti biti ekološki osjetljivo.

EKO PORUKA:

“Ako istinski voliš prirodu,

pronaći ćeš ljepotu svugdje.”

• Laura Ingalls Wilder (američka spisateljica)

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće