Emocionalni razvoj djeteta

  Skupina Lavići         20.03.2021.
Emocionalni razvoj djeteta

Prepoznavanje, razumijevanje emocija i razgovor o njima preduvjet su zdravog emocionalnog razvoja djeteta. Važno je znati usmjeriti emocionalni razvoj prema poželjnom i prihvatljivom ponašanju.

Djeca predškolske dobi (3-7 god.) mogu imenovati i prepoznavati emocije (vlastite i drugih osoba), te mogu naučiti na društveno prihvatljiv način izražavati svoje emocije. U ranoj životnoj dobi djeca susreću osnovne, a potom i složenije emocije . Djeca razvijaju socijalnu i emocionalnu kompetenciju kroz interakciju s drugima najviše unutar obitelji i vrtića. Uče kako se nositi sa svojim emocijama prvenstveno promatrajući i slušajući odrasle osobe i njihove reakcije.

Dječje emocije su:

• Kratkotrajne – u ranom predškolskom dobu mogu trajati svega nekoliko minuta, a onda iznenada iščeznuti;

• Snažne – dijete ne može analizirati emocije u odnosu na situaciju i ne pokušava ih obuzdati, one ga preplavljuju, dijete ih izražava punim intenzitetom;

• Nestabilne – dijete lako prelazi iz pozitivne u negativnu emociju i obrnuto; ono iz stanja velike radosti naglo prelazi u plač; ljubav i ljubomora, ljutnja i smijeh se izmjenjuju;

• Spontane – dijete svoje emocije izražava u odnosu na njegova iskustva i doživljaje; svako dijete reagira na drukčiji, svojstven način; pod utjecajem okoline s vremenom ih kontrolira;

• Izravne – djeca nisu u stanju sakriti ono što osjećaju, njihove su reakcije trenutne i neposredne.

'Lavići' kroz različite igre i kreativne aktivnosti uče prepoznavati, prihvaćati, imenovati, razlikovati i izražavati svoje emocije, ali i uvažavati emocije drugih. Djeca upoznaju emocije kroz raznovrsne priče i scenske improvizacije, koje obrađuju emocionalno naglašene situacije, pri čemu djeca imaju prilike poistovjetiti se sa zamišljenim likovima i povezati vlastito iskustvo osobnih situacija. Isto tako koriste se raznovrsne likovne, glazbene i dramske tehnike u kojima  djeca imaju prilike proraditi osobne emocije, te tjelesne i relaksirajuće aktivnosti za smanjenje napetosti i ljutnje. U aktivnostima koriste didaktički materijal „Kutija puna emocija“.

  Aktivnosti:

-aktivnosti u  kojima možemo osloboditi nakupljenu napetost- modeliranje plastelinom, igra rasipnim materijalom (riža u boji), stiskanje balona napunjenih različitim rasipnim materijalom;

-scenske lutke –doživljaj emocija kroz igru sa scenskim lutkama; proigravanje vlastite emocije kroz lutku;

-izražavanje emocija kroz različite likovne tehnike  (tempera, neoblikovani materijali, kaširanje maski);

- igra „Labirint emocija“- povezivanje emotikona;

-pokus s octom i sodom bikarbonom „Boje emocija“;

-„Strugalica“- zagrebi i otkrij emociju, ispričaj svoj doživljaj;

-igra lopticama, slaganje prema uzorku;

-Kako se danas osjećaš? - plakat s izrazima lica; djeca pridružuju emotikone sa svojim imenom ,ovisno kako se trenutno osjećaju;

-društvena igra memory;

-svakodnevno čitanje priča i slikovnica;

-fotografije sa izrazima lica, pridruživanje odgovarajućih emocija  (kartice sa napisanim emocijama);

-modeliranje izraza lica (plastelin, slano tijesto).

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće