Skupina Tratinčice
Mini projekt - Ljudsko tijelo

Tijekom veljače „Tratinčice“ su istraživale kako djeluje i što sve može naše tijelo. Sve je započelo formiranjem „centra liječnika“.  Djeca i roditelji zajedno su  prikupljali i donosili različiti medicinski pribor ( gaze, flastere, zavoje, gumene rukavice, zaštitne kape i maske, epruvete, kartonske kutijice, injekcije...) kojima je upotpunjen i nadopunjavan centar aktivnosti. Taj centar aktivnosti djeca su nazvala „Mala bolnica“.

Cilj je bio omogućiti djeci pomoću raznih enciklopedija, slikovnog materijala, raznovrsnim igrama, dostupnim različitim oblicima  izražavanja - upoznavanje ljudskog tijeloa kroz aktivno uključivanje u igru i aktivnosti..

Zadaće u odnosu na dijete:

  • spoznaja o dijelovima tijela i mjestu gdje se nalaze, izgled organa te funkcija pojedinih organa, funkcija osjetila;
  • usvajanje novih pojmova i obogaćivanje rječnika;
  • uočavanje razlika između pravilne i nepravilne prehrane, te usvajanje pravilnih navika;
  • upoznavanje zanimanja liječnik;
  • poticanje međusobne verbalne komunikacije;
  • širenje općih znanja i  vlastitih spoznaja (ranije stečena znanja nadopunjavaju se novima);
  • istraživanje, te poticanje na samostalno razmišljanje i logičko zaključivanje;
  • poticanje na suradnički odnos (stariji uče mlađe, mlađi pomažu starijima);
  • kreativno likovno, glazbeno i govorno stvaralaštvo;
  • predmatematičke i predčitačke vještine.

Na samom početku odlučili smo saznati (postavljanjem različitih poticajnih pitanja) što djeca  uopće znaju o funkcijama  tijela, te o samom ljudskom tijelu.

Čemu služi oko/ osjetilo vida ?

D.Š: “Da gledamo crtić i da pogledamo kroz prozor I da vidimo svašta“.

L.R.  : “Očima bolje vidimo”.
D.P. : “Ako ne vidimo dobro, moramo nositi naočale”.

Čemu služi uho/ sluh?

P.G.:“Uho imamo da možemo čuti i slušati”.

Z.J. :“Na uho čujemo prijatelje, mamu, tatu i tetu”.

Čemu služi nos/njuh?

M.K.: „Kroz nos dišemo.“

P.K. : „Nos imamo da pušemo”.

Čemu služe usta/ osjetilo okusa?

G.A. : „Na usta jedemo i dišemo.“

I.J. : “Usta imamo da možemo pričati, jesti, a u ustima  imamo jezik i zube”.

Čemu služe ruke/dodir?

A.N.  : “Rukama pipamo i diramo i možemo svašta dotaknuti”.

T.Š.  : “Ruke imamo da se mogu igrati sa igračkama”.

Neke od provedenih aktivnosti :

  • simbolička igra u centru liječnika (medicinski pribor, podjela uloga u igri - liječnik, medicinski tehničar, pacijent…);
  • igre s pokretom : 
  1. “Head and shoulders” ( Glava, ramena,koljena i stopala” – usvajanje igre na engleskom jeziku )
  2. Hoki- poki ( izvođenje pokreta uz glazbu)
  3. Dlanovi i stopala ( tjelesne vježbe prema vizualnom zadatku - sunožno skakanje, stajanje ili poskakivanje na jednoj nozi…)
  4. Svakodnevna tjelovježba ( slijedi verbalnu uputu odgajatelja)
  • Predčitačke aktivnosti – plakati “Ljudsko tijelo”, “Slovo na slovo” - nazivi medicinskog pribora, opreme…
  • Likovne aktivnosti:

-crtež ljudskog tijela ( moje lice, crtež tijela sa naglaskom na dijelove trupa, udove)

-otisak dlana ( tempera)

-ocrtavanje ljudskog tijela ( dijete kao model)

- kostur ( izrada od neoblikovanog materijala)

-modeliranje ljudskog tijela - plastelin

  • Istraživačke aktivnosti : antropometrijska mjerenja  ( Tko je viši? Mjerimo dužinu ruku, nogu… - uspoređivanje)

-          Promatramo žile na tijelu, tražimo puls i mjerimo otkucaje srca dok sjedimo i dok trčimo…

-          Enciklopedije, slikovnice – promatramo, imenujemo, uspoređujemo pojmove, pronalazimo gdje se određeni organi nalaze… - model lubanje / kostura

  • Matematičke aktivnosti – Koliko prstiju imamo na rukama/ nogama?  Koliko kostiju ima u ljudskom tijelu? Koji dijelovi tijela imaju svoj par? (pojam parova - oči, uši, noge, ruke…)
  • Slagalica “Kostur”
21.02.2020.