Dijete jasličke dobi neprestano uči, a najbolje uči djelujući. Treba se igrati na način isprobavanja različitih načina upotrebe pojedinih predmeta ili igračaka. Dijete upoznaje nova svojstva, upoznaje okolinu: trganjem, prevrtanjem, sastavljanjem, rastavljanjem, premještanjem, okretanjem, bacanjem, hvatanjem, udaranjem u predmet i sl.
Na takav način koordinira jednostavne motorne radnje s perceptivnim podacima, probleme rješava pomoću aktivnog procesa pokušaja i pogrešaka. Napredak se vidi u situacijama kad dijete treba riješiti neki problem. Dijete eksperimentira i zbog čistog zadovoljstva eksperimentiranjem; npr. u posudu s uskim otvorom ubacuju štapićaste oblike, no tada se suočavaju sa izazovom – kako te štapiće izvaditi?
Za stimuliranje dječjih iskustava nisu neophodne skupe igračke. Dijete uči o svom svijetu i kad se igra s običnim, svakodnevnim materijalima. Naš je cilj navesti ih da uče što je važno za njihov razvoj i da to učine učinkovito i s osjećajem ispunjenja i radosti.