Kao i svake pedagoške godine, skupina 'Mašnice' i ove je obilježila jedan od značajnijih ekoloških datuma kroz pojedine aktivnosti. Svjetski dan ekologije se obilježava 22. veljače i cilj obilježavanja ovog eko datuma je kod djece razvijati ekološku svijest, te razviti osnovno znanje o važnosti čistoga okoliša i načinima brige za njegovo očuvanje. Kako za završnu priredbu pripremamo Eko himnu dječjega vrtića Cvrčak, djeca su naišla na riječ „ekolozi“ te su upitali odgojiteljice što ta riječ znači. U Gradskoj knjižnici odgojiteljice su posudile nekoliko tzv. „zelenih slikovnica“, a čitanjem slikovnica djeci se nastojao približiti pojam ekologije i ekologa te kojim sve postupcima pozitivno i negativno utječemo na naš jedini dom. Čitanje i razgledavanje slikovnica, te promišljanje djece o utjecajima na okoliš potaklo ih je na likovnu aktivnost nakon koje su uz pomoć odgojiteljice napravili edukativni plakat koji će nas sve zajedno podsjećati na naša ponašanja prema prirodi.
Kroz priču o ekologiji dotaknuli smo se i očuvanja čiste i pitke vode na Zemlji pa su odgojiteljice nekoliko dana unaprijed dogovorile edukativni posjet i radionicu majke djevojčice iz skupine koja je ujedno i profesorica biologije i kemije, gospođe Barbare Vidović- Volenik. Cilj radionice je bio djeci osvijestiti u kojim sve oblicima se voda nalazi oko nas, kako voda utječe na živa bića, te kako mi utječemo na očuvanje čiste vode. Gospođa Vidović- Volenik je kroz 90- ak minuta radionice pokazala i pokuse kroz koje su djeca stjecala nova znanja i iskustva o vodi i drugim materijalima te tekućinama koji/e dolaze u doticaj s vodom, te utjecaju istih na vodu i druga agregatna stanja vode (voda kao otapalo; razbijanje površinske napetosti vode; „Što pluta/tone u vodi?“, „Hoće li se led brže otopiti kada je sam u čaši, pod utjecajem soli ili pod utjecajem topline?“, „Zašto mokar papir gori kada se umoči u alkohol?“ i dr.. Isto tako, djeca su u većini pokusa mogla aktivno sudjelovati i isprobati vještine koje će moći primjenjivati kasnije u životu.
Eksperimenti djeci pružaju praktične i interaktivne mogućnosti učenja, pomažu im da razvijaju kritičke vještine poput: promatranja, istraživanja, komunikacije i suradnje. Oni također potiču dječju znatiželju i interes za znanost, djeca pri tome razvijaju različite vještine korisne u životu odraslih: kritičko razmišljanje i rješavanje problema, samostalno donošenje odluka i preuzimanje odgovornosti za odluke. (https://www.facebook.com/KarinsKidsAcademyBaneasa/)
Zahvaljujemo se gospođi Barbari Vidović- Volenik na suradnji!