Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

PEDAGOG: Važnost igre u životu djeteta

Savjeti pedagoga   |   30.03.2020.

PEDAGOG: Važnost igre u životu djeteta

Značaj igre za cjelokupan razvoj djeteta je neupitan, te je igra izrazito važan dio djetetova odrastanja. Glavne aktivnosti djeteta odvijaju se upravo kroz igru.

Igra je važna za razvoj:

  • motoričkih vještina – jačanje koordinacije pokreta, razvoj grube i fine motorike;
  • emocionalnih vještina - osjećaj zadovoljstva/ugode koju igra pruža, povezivanje s drugim osobama, učenje primjerenog izražavanja osjećaja igranjem različitih uloga;
  • kognitivnih vještina – razvoj kritičkog razmišljanja, povezivanja uzroka i posljedice, zaključivanje, poticanje mašte i rješavanje problema te kreativnosti;
  • socijalnih vještina - dijete igrom uči kako pratiti smjer igre, poštivati pravila, čekati svoj red, surađivati, dijeliti, razvija odnose prvo s bližnjima što sve doprinosi kasnije uspješnoj socijalnoj interakciji i stvaranju prijateljstva;
  • govornih vještina – kroz razgovor djeteta s drugom djecom i odraslima, korištenjem riječi za omiljene igračke i aktivnosti, pjevanjem, recitiranjem, brojalicama;
  • samopouzdanja – kroz otkrivanje svijeta oko sebe, zaključivanje, rješavanje problema i ostvarivanje ciljeva.

Podjela dječje igre

Iako danas postoji velik broj klasifikacija dječje igre, osvrnut ću se na klasifikaciju igara s obzirom na spoznajnu razinu:

1. Funkcionalna igra

Javlja se još u najranijoj dobi između 1. i 3. mjeseca djetetova života. Dijete na početku koristi samo vlastito tijelo (npr. igra se prstićima), a kasnije se zabavlja pokretima, skakutanjima, puzanjem. Također se javljaju igre glasovima, slogovima i riječima. Kroz funkcionalnu igrudijete uči o sebi i svijetu koji ga okružuje, uči se kontrolirati vlastite pokrete, te razvija osjetila, motoriku,ravnotežu i koordinaciju.

2. Konstruktivna igra

Igra u kojoj se dijete koristi raznim predmetima u namjeri da nešto stvori. Složenost tvorevine ovisi o spoznajnoj razini djeteta.

3. Igra pretvaranja

Djeca uz pomoć predmeta koji su simbol za nešto njima zamišljeno, zamišljaju i svoje i tuđe emocije u različitim izmišljenim odnosima i scenarijima. Tom igrom pozitivno se djeluje na razvoj djetetove društvenosti, kreativnosti, ali i razvijanju vještina rješavanja nastalih problema u interakciji s drugima, odnosno socijalizacije.

4.Igre s pravilima

Igre koje djeca igraju po unaprijed utvrđenim poznatim pravilima. Djeca tako shvaćaju da i kroz život postoje određena pravila kojih se moramo pridržavati i kako svako kršenje utvrđenih pravila za sobom nosi određene posljedice, pobjedu ili poraz. Takve igre, osim natjecateljske u kojima se susreću s uspjehom i neuspjehom, mogu biti i kooperativne, gdje se djeca uče i timskom radu i suradnji s drugima, pomaganju i dijeljenju.

Kako odabrati igračku?

Da bi igra ispunila svrhu, važno je da je primjerena djetetu. Važno je voditi računa o:

  • interesu djeteta
  • dobi djeteta
  • spoznajnim mogućnostima djeteta da razumije kako se igračka koristi
  • sigurnosti – da nema oštrih rubova, štetnih boja, materijala, oštećenja
  • higijeni – ako je dijete malo i stavlja igračke u usta voditi računa da je igračka čista
  • na koji način potiče aktivnost djeteta
  • potiče li kreativnost kod djeteta
  • što je igračka jednostavnija, pruža djetetu više mogućnosti za različite vrste igre i potiče maštu (Kralj, 2012)

 

Stručno usavršavanje odgojitelja

Dokumenti

Protokoli

Kontakt

Dječji vrtić Cvrčak
Pejačevićeva 1, Virovitica

tel: 033/801-545