Prvi eko koraci 'Leptirića'

  Skupina Leptirići         08.05.2022.
Prvi eko koraci 'Leptirića'

Kako kod djeteta utjecati na razvoj ekološke kulture? Dijete, po uzoru na roditelje i druge odrasle osobe iz neposredne okoline, promatrajući odrasle modele ekološkog ponašanja, formira vlastita ponašanja. Predškolska dob je razdoblje razvijanja osnovnih obilježja fizičkih i psihičkih mogućnosti kao i obilježja ličnosti djeteta. U ovom prvom razdoblju djetetovog percipiranja socijalne okoline važno je započeti i s ekološkim odgojem koji se nametnuo kao vrlo važan čimbenik opstanka čovjeka i dalje ovisnog o prirodi, a sve više u destruktivnom odnosu spram prirode.

Roditelj svojim ponašanjem i stavovima značajno utječe na razvoj djetetovog kritičkog mišljenja. Ne zaboravimo ulogu odgojitelja i budućih učitelja koji također djetetu daju osobni primjer, ali i smjernice kako i na koje sve načine možemo djelovati. Dijete boravkom u vrtiću stvara prve spoznaje i izgrađuje stavove i odnose prema prirodi i okolini. Upoznaje biljni i životinjski svijet, vrtić, dvorište, igralište, šumu, livadu, potok, rijeku, Sunce, planete kao i vlastiti dom.

'Leptirići' su sa sakupljanjem i recikliranjem materijala krenuli od samog početka. U tome značajnu ulogu imaju roditelji koji zajedno s djecom kod kuće pronalaze, sortiraju, čiste i donose razni ambalažni otpad i stare igračke koje i dalje koristimo u naši aktivnostima. Početkom proljeća, s prvim ljepšim danima , zajedno s djecom pokušali smo uočiti važnost ponovnog buđenja kao i naše brige za prirodu i svijet oko sebe. Djeca su kroz igru na otvorenom, na našem vrtićkom travnjaku, proučavala rast trave i cvjetanje cvijeća, ubrali poneki cvijet i uočavali njegov izgled, mirisali ga, dodirivali. Na terasi smo igru proširili drvenim panjevima a upoznali smo i malene kukce. Ostavili smo ih da bezbrižno žive i budu nam susjedi. U sobu smo unijeli zemlju koju smo dodirivali, mijesili, mirisali, presijavali i koristili kao kavu u igri. Ta ista zemlja poslužila nam je za naše prvo sijanje začinskog bilja. Naše cvijetnjake smo zalili i stavili na sunce. Svaki dan pratimo napredak naših biljaka koje su krenule nicati i koje i dalje traže našu pomoć. Brinemo da nikad ne ostanu bez vode, svjetla i topline. Uz izrađenu didaktiku našli su se tu i dječji radovi. Od odbačenih kartonskih tuljaka, kutija, čepova i starih papira nastali su razni šareni cvjetovi. Naša skupina pridružila se i akciji vrtića „Čep po čep za skupi lijek“. Djeca su mogla uočiti da svojim djelovanjem, koje je ujedno i ekološkog karaktera, mogu pomoći drugoj djeci i osobama kojima je takva pomoć neophodna. Stari zimski plakat poslužio nam je za rascvalu livadicu na kojoj smo iskoristili ostatke starih kolaž papira. Stare cvijetnjake, tuljke i razne plastične odbačene elemente iskoristili smo u igrama građenja i konstruiranja. Čak su i didaktički poticaji proizašli iz „duplića“ sličica koje su djeca nedugo sakupljala u svoje albume kao i iz viška odbačenih čepova i kutija.

Ove aktivnosti nisu kupljene u trgovinama. Svaki dan djeca uočavaju kako nešto što je odbačeno ponovo dobiva novo značenje, oni su tim predmetima sami dali novu funkciju i vrijednost. Iskorištavamo sve što nam je ponuđeno, što nas okružuje. Djeca sama, bez televizijskih ekrana, mobitela ili tableta kreiraju. Nastaju nove igre, rastu nove biljke i možda mini vrtovi u budućnosti. Svako dijete s veseljem pokazuje naše kreativne uratke kojih ima mnoštvo a koji odražavaju njihov trud.

Naše aktivnosti možda ne djeluju spektakularno ali trudimo se da zajedno prihvatimo brigu o našem okolišu. Najviše veseli djetetov ponos kad u vrtić dolazi s kutijom, rolom, vrećicom punom kartona, ukrasa, odbačenih tkanina. Svi dolaze i proučavaju što je donio a kad to u jednom trenutku krenemo koristiti nema većeg ponosa od onog: „To sam ja donio!!!“

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće