U skupini 'Mašnice' od najranije dobi potiče se razvoj ekološke svijesti kako bi se djeca naučila suživotu s prirodom i očuvanju prirode. Stoga, u našoj skupini su se kroz razne aktivnosti obilježavali razni značajni eko datumi. U mjesecu ožujku obilježavali smo Dan šuma, Dan voda, Dan meteorologije, a u travnju Dan planeta Zemlje te smo u suradnji s roditeljima prikupili razne dječje ilustrirane enciklopedije, časopise i edukativne slikovnice koje su djeca razgledavala i tako se kod djece pobudio interes za razne životinje i biljke koje žive na livadi.
AKTIVNOSTI:
- U suradnji s roditeljima prikupili smo razne ilustrirane dječje enciklopedije, časopise i edukativne slikovnice ekološke tematike i obogatili smo naš centar aktivnosti sa slikovnicama.
- Također, u suradnji s roditeljima smo prikupili razne kukce i ostale životinje koje žive na livadi i djeca su ih donijela u vrtić kako bi promatrali njihovu građu tijela, njihovo kretanje, čime se hrane i dr.
- Svoja zapažanja djeca su izražavala kroz likovno-kreativne aktivnosti. Neki su crtali, a dio djece je izrađivao životinje od pedagoški neoblikovanih materijala (bubamare, mrave, pauke, pčele…). Izrađene životinje smo iskoristili i za dekoraciju naše SDB i garderobe.
- Djeca su izrađene životinje koristili i u lutkarsko- scenskim aktivnostima koje su si sami organizirali.
- Kroz društvenu igru „Cvjetna livada“ djeca su razvijala predmatematičke i socijalne vještine.
- Igra „Utrka puževa“ koju su organizirala djeca napravivši puževima stazu za utrku. - Čitanjem raznih slikovnica o životinjama i biljkama koje žive na livadi djeca su stjecala nove spoznaje o njima.
- Upoznavanje djece s novim pjesmicama
- Pokusom bojanja bijelog cvijeća prehrambenim bojama kod djece smo željele razviti svijest o utjecaju nečiste vode na biljke.
- Memory kartice s fotografijama biljaka i životinja koje žive na livadi, s nazivima i početnim slovima naziva biljaka ili životinja- za razvoj predčitačkih i predpisačkih vještina.
- Zajedno s djecom odgojiteljice su izradile edukativni plakat o životu na livadu, a nekoliko djece koja znaju pisati, uz pomoć odgojiteljica napisali su nazive biljaka i životinja.
UTJECAJ AKTIVNOSTI NA RAZVOJ DJECE:
Tjelesni razvoj:
- Razvoj fine i grube motorike
- Preciznost baratanja alatima/ predmetima
Govorni razvoj:
- Poticanje razvoja govora i bogaćenja rječnika usvajanjem novih pojmova
- Poticanje pravilne artikulacije glasova pri govorenju
- Razvijanje komunikacije, postavljanje pitanja ako dijete želi znati više, prepričavanje sadržaja priča iz edukativnih slikovnica, opisivanje ilustracija i fotografija u enciklopedijama i dr.
Spoznajni razvoj:
- Poticanje razvoja pamćenja, logičkog zaključivanja
- Razvijanje mašte
- Pronalaženje rješenja za problemske situacije
- Usvajanje novih pojmova
- Razvoj spoznaje i stjecanje novih iskustava o biljkama i životinjama koje žive na livadi
Socioemocionalni razvoj:
- Razvijanje suradnje, dogovaranje među djecom, poštivanje i uvažavanje tuđeg mišljenja i tuđih ideja
- Poticanje rješavanja sukoba na konstruktivne načine
- Stvaranje ugodne i opuštajuće atmosfere u SDB kako bi se sva djeca osjećala da pripadaju skupini; produbljivanje emocionalne veze s odgojiteljima, djecom
- Poticanje na prepoznavanje svojih i tuđih emocija, imenovanje emocije, prihvaćanje emocija i izražavanje na primjerene načine
- Poštivanje pravila ponašanja skupine i igara - Razvijanje ljubav prema prirodi